Ministráns kirándulás Siófokra

Még alig ért véget az április végi Pápalátogatás hivatalos programsorozata, az újszegedi közösség ministránsai máris szervezett lelki programra indultak április utolsó vasárnapján kora délután. Az apákból és fiúkból összeállt kirándulásunk célja a felhőtlen szórakozásban, sportban, túrában és az imádságban való testi, lelki felfrissülés volt. A vonattal, gyalog és autóval érkező hat felnőtt és nyolc ministráns több csapatban szinte egyszerre érkezett meg Siófokra Attila atya nyaralójába, aki a program vendéglátójaként fogadta a kirándulókat.

Az érkezést követően el is indultunk a közeli Balatonpartra, ahol egy strandszezon indító láblógatással köszöntötte a fiúcsapat – élen Szendrényi Mátéval – a magyar tengert. Így felfrissülve Pechan Szabi útmutatásával “lángos kereső” túrára indultunk, ami kis híján Balaton körüli séta lett, mert a vendéglátóhelyeket mind zárva találtuk. Miután egy fagyizásban kiegyezve hazaértünk a szállásunkra, kezdetét vette a sötétedésig tartó aktív pihenés. Fociban, lengőtekézésben, röplabdában és sakkban mértük össze tudásunkat kifulladásig, amiben Iván Boldizsár verhetetlennek bizonyult. A jól megérdemelt munka után rövid vacsora következett, aminek végén közös imaórában adtunk hálát a jól sikerült közös vasárnapért és az egész hétért. Az esti elcsendesedésben kötetlen beszélgetésben felidéztük – Kulik Lőrinc beszámolója mellett – Ferenc pápa látogatásának fontosabb mozzanatait és üzenetének jelentését.

Másnap reggel a május elsejei szünnap miatt a lángos-reggeli sajnos nem valósulhatott meg, de Kulik Laci koránkelésének köszönhetően pizza fogadott minket ébredési sorrendben. Az uzsonna után következett a zsolozsma, amivel közösen kezdtünk neki az új napnak, és a hétnek a Balaton partján ülve. A korai friss vízparti levegő és az ima megerősítésében elhatároztuk, hogy délelőtt meghódítjuk Zamárdi csúcsait és ellátogattunk a Kő-hegyi kilátóba. De előbb megtartottuk az elmaradhatatlan reggeli tornagyakorlatot, a szomszéd kertekbe átrepült labdaszedés formájában…

A túra keretén belül a gyönyörű kilátás megcsodálásán kívül, Pechan Gellért vezetésével geocaching ládát kerestünk és megismertük a közelben található Szamárkő legendáját, ahol éppen a déli harangszó mellett együtt mondhattuk el az imánkat. Siófok felé hazaúton többek kulináris álma válhatott valóra, mert Szendrényi András navigálásával megtaláltuk a déli part egyetlen működő lángos-hamburgeres sütödéjét, és az élmények összegzése mellett búcsúzóul újra megmeríthettük a parton a lábunkat a hűsítő Balaton vizében.

A rövid, de annál tartalmasabb és emlékezetesebb kirándulásunk a napnyugtáig tartó hazautazásban ért véget, aminek során ki-ki megemlékezett a közösen töltött legjobb pillanatokról, jövőbeli terveiről. Ferenc pápa szavaival a szívünkben tértünk meg hitben és tetterőben gazdagabban családjainkhoz: „Engedjük be szívünkbe az élet Urát, az ő igéjét, aki vigasztal és gyógyít, utána pedig lépjünk ki, és váljunk mi magunk is nyitott kapukká a társadalomban” – idézet Ferenc pápa  Kossuth Lajos téri szentmiséjéből (2023.04.30 vasárnap).

Brzózka Marek

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?