A názáretiek Pécsett

A Názáret családcsoporttal idén Pécsen kirándultunk öt napot. Szállásunk a belvárosban elhelyezkedő Ciszterci Házban volt. Hét család vett részt, húsz gyermekkel.

Három napon át Attila atya is velünk tartott. Jelenlétével, előadásokkal és mindennapos szentmisével gazdagította együttlétünket. Előadásában arról beszélt, hogyan tudunk az életben helyt állni Krisztus követőiként. A különböző társadalmi helyzetből származó, különböző vérmérsékletű emberek ugyanarra kaptak meghívást ma éppúgy, mint kétezer éve. Az Egyház, mint szervezeti forma nélkülözhetetlen összefogója a hívő embereknek. A Biblia tulajdonképpen egy közösség tapasztalata, melyet önállóan értelmezni nem szabad. Együtt gondolkoztunk János evangéliuma alapján Jézus nyilvános működéséről, az első tanítványok meghívásáról, a kenyérszaporításról, Jézusról, mint aki jó Pásztorunk. Jézus tanítványának lenni nem csak a fizikai követését jelenti, hanem hogy Jézussal életközösséget vállalunk, ő bennünk és általunk él. Másnap Márk evangéliuma alapján beszélgettünk az első tanítványok meghívásáról, és együtt gondolkoztunk a hivatástudatról és a tanítványságról. Attila atya az alábbi mondatokat is elvetette bennünk: „Aki keres az talál. Ha a jó mag jó földbe hull, jó termést hoz.”

A lelki gazdagodás mellett sokat kirándultunk. Második napunkon a Máriagyűdi kegytemplomhoz zarándokoltunk el, meglátogattuk a Siklósi várat, ami a középkori magyar történelembe repített el minket, megkerültük a Malomvölgyi-tavat, majd ott megpihentünk a parkerdőben. Harmadik napunkon a kisebb gyerekekkel az Éger-tetői kilátóhoz kirándultunk, a nagyobbakkal a Jakab-hegyi Pálos kolostorromhoz, ahová Attila atya is elkísért minket. A negyedik napon a Tettyei Mésztufa-barlang üregrendszereiben kalandoztunk, a Balázs pihenőből megcsodáltuk a szép kilátást Pécs városára, a Havas Boldogasszony-templomban Szűz Máriához imádkoztunk a Havihegyen, majd a gyerekek a Tettyei játszótéren kipróbálhatták a domboldalról leereszkedő csúszdákat, este pedig a kitartó túrázásokért fagyival jutalmaztuk meg magunkat és gyermekeinket Pécs főterén.

A lelki feltöltődés és a közös kirándulások mellett boldogan néztük ahogyan a gyermekeink együtt játszanak, társasjátékoznak, fociznak, felolvasással és énekléssel részt vállalnak a közös imádságokban és büszkén nézhettük, ahogy többek között pár gyermek először kapott meghívást a szentmise szolgálatra, azaz ministráltak Attila atya oldalán.

Hálát adunk a vezetőinkért – a Siklós házaspárért -, akik megszervezték, hogy ide eljuthassunk, a lelki vezetőnkért – Attila atyáért -, hogy lelki táplálékot hozott a számunkra, és minden családért, így a Balázs, Móczár, Pechan, Szilárd, Vér, Vései családokért, mert mindenki kivette a részét a feladatokban, hogy ez a kirándulás létrejöhessen.

Móczárné Kiss Gabriella

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?